Готовимся к олимпиаде (Логические задания)/Готуємося ло олімпіади(Логічні завдання) - Дополнительные задания по математике - Методична копілка - Каталог статей - Задавака 56 Сайт школы №56 г.Мариуполя
Поиск
Меню сайта
Категории раздела
Дополнительные задания по украинскому языку [11]
Дополнительные задания по русскому языку [5]
Дополнительные задания по математике [8]
Разное [1]
Часы сайта
Прогноз погоды
Главная » Статьи » Методична копілка » Дополнительные задания по математике

Готовимся к олимпиаде (Логические задания)/Готуємося ло олімпіади(Логічні завдання)
Методи навчання обдарованих дітей мають відповідати:
• своїм основним завданням — наданню допомоги обдарованим учням в отриманні знань;
• рівню інтелектуального та соціального розвитку, різним вимогам і можливостям, виявленню основних та послідовних варіантів розвитку здібностей дитини;
• переходу від перцептивного рівня пізнання до вищих понятійних рівнів.


Творчі методи під час викладання спрямовані на:
визнання раніше невизнаних або невикористаних можливостей;
• повагу до бажань дітей самостійно працювати;
• вміння стримуватися від втручання в процес творчої діяльності;
• надання дитині свободи вибору;
• індивідуалізацію навчальної програми залежно від особливостей учня;
• створення умов для конкретного втілення творчої ідеї;
• заохочення роботи над проектами, пропозиціями;
• уникнення будь-якого типу тиску на дітей;
• надання можливості загального внеску в роботу групи;
• повагу потенційних можливостей учнів, які відстають;
• демонстрацію ентузіазму;
• надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють іншу думку;
• організація безпосереднього спілкування звичайних дітей із обдарованими дітьми;
• отримання максимальної користі від захоплення дітей;
• терпимість до безладдя;
• вміння переконувати та пропагувати;
• здатність до самоаналізу.


Під час роботи педагог повинен:
• бути доброзичливим і чуйним;
• знати психологічні особливості обдарованих дітей, розуміти їхні потреби та інтереси;
• мати досвід роботи в закладах для дітей молодшого та дошкільного віку (зокрема, й з власними дітьми);
• мати високий рівень інтелектуального розвитку;
• мати широке коло інтересів і вмінь;
• бути готовим до виконання найрізноманітніших обов'язків, пов'язаних із навчанням обдарованих дітей;
• володіти почуттям гумору;
• бути самокритичним, готовим до перегляду своїх поглядів і постійного самовдосконалення;
• мати творчій особистий світогляд, добре здоров'я і життєздатність.


Математична кмітливість


Математичні лічилки (1-2 класи)


1. Півень залетів на тин,
А там півник ще один.
Скільки півників усіх?
Полічить швиденько їх. (1 + 1)


2. В клас зайшов Мишко, А за ним — Петько,
А за ним — Марина,
За ней — Ярина,
А за нею — Гнат.
Скільки всіх хлоп'ят? (1 + 1+1)


3. Сидів хлопчик біля річки,
Він спіймав аж три плотвички,
Котенятко одну вкрало.
Скільки рибок в нього стало? (.? — /)


4. Три коти у холодочку
Сірих мишок їли,
Проти кожного кота
Два коти сиділи.
Це задача, а не сміх, Полічіть котів усіх. (3)

5. На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки їх? (2 + 3)


6. П 'ять яблунь у саду ростуть,
Чотири з них уже цвітуть.
А скільки ще не розцвіли,
Ну, як би ви відповіли? (5—4)


7. Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла,
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею — ще три білки.
Ми просимо, діти милі,
Щоб всіх білок полічили. (1 + 1+3)


8. Руку вгору піднесіть
І почнемо всіх лічить,
Скільки пальців на руці,
Хором скажемо усі. (5)

9. «Васю, ти чому сердитий?»
«Слив не можу полічити.
П'ять було, одну я з'їв.
Скільки мамі залишив?» (5— /)

10. Каже мати-квочка:
«В мене два синочка
І чотири дочки».
Скільки ж діток в квочки? (2 + 4)


11. Три овечки коло гречки,
На лужку — ще три овечки.
Полічи овечок цих,
Скільки разом їх усіх? (З + 3)


12. П'ять метеликів літають
І на квіточки сідають.
Прилетів іще один,
Сів на квіточку і він.
Полічімо швидше всіх,
Цих метеликів прудких. (5 + 1)

13. Шість малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас.
Скільки стало нас? (6+1)

14. Зловив Василько наш сім риб,
Одна з них в воду раптом — стриб!
Відповідайте, рибок скільки
Тепер зосталось у Василька? (7—1) \

15.По дорозі їжак біг,
Ніс сім яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось
Скільки яблук залишилось? (7—1)

16.Сім цукерок Толя мав:
Дві цукерки мамі дав,
Дві — малій сестричці Олі.
А зосталось скільки в Толі? (7—2)

17.Учитись любить старший брат,
Але й неділі також рад.
Шість навчальних днів у нас
І вихідний — дозвілля час.
Для вас проте завдання, діти,
Всі дні на тижні полічити. (6 + 1)


18.У Оксаночки в руці
Є чотири олівці,
А в її подружки Віри,
Ось, погляньте, теж чотири.
Полічіть-но всі оці
Кольорові олівці. (4 + 4)

19. Якось бігло через ліс вісім кіз:
П'ять були з них білі-білі,
Ну, а решта — сірі-сірі.
Скільки ж бігло через ліс
Сірих кіз? (8-5)

20. Біля річки на галявці
Знайшли моркву сірі зайці.
Вісім морквинок — це немало.
Одну з'їли.
Скільки стало? (8 — 1)

21. Чотири груші Ваня мав,
Ще чотири братик дав.
На подвір'ї Ваня сів,
Вісім груш відразу з'їв.
І подумав, чи не мало?
Скільки груш іще зосталося? (4 + 4—8)

22. Ось до класу на урок
Залетіло шість сорок,
Дві пізніше прибуло.
Скільки всіх птахів було? (6 + 2)

23. Руки вгору підніміть,
Пальці швидко полічіть.
Зліва п'ять, і справа п'ять.
Скільки разом?
Як сказать? (10)


24. Десять ялинок у лісі росли,
В школу на свято одну відвезли.
Скільки ялинок лишилося там?
Добре подумаєш, скажеш це сам.(10-1)


25. На лугу пасуться гуси,
їх пасе мала Маруся.
Сім гусей ще біля броду,
Троє вже ввійшли у воду.
Ми попросимо дітей
Полічити всіх гусей. (7 + 3)


26. Є число, що зветься нуль, ;
Знають його всюди,
Відніми його, додай —
Що було, те й буде. (0)


27Сорок грибів знайшов я вперше,
Гриць знайшов на десять менше.
Ну, а хто з вас відгадав,
Скільки Гриць грибочків мав? (40-1)


28. Дев'ятнадцять учениць
Налічив у класі Гриць,
Двадцять учнів, що прийшло.
Скільки в класі всіх було? (19 + 20)


29. Васильку слід допомогти
Правильну відповідь знайти.
Коли він тридцять яблук мав,
Два з'їв, тринадцять мамі дав,
А решту братику лишив.
Скільки всього — не полічив. (30-(2+ 13))


30. Чотири індики пішли на музики,
Танцювали, гупали,
Скільки ніжок тупало? (2 • 4)


31. В'яже бабуся-лисиця
Трьом онукам рукавиці.
«Подарую вам, онуки,
Рукавичок по дві штуки.
Бережіть, не загубіть!
Скільки всіх? Перелічить!» (2 ■ 3)


32. Білка моркву посадила,
Штук шістнадцять там вродило,
П'ять зайців по три зірвали,
Скільки білочці зосталось? (16-(3 -5))


33. Двоє вулицею йдуть,
По три саджанці несуть.
Скільки ямок треба, діти,
Щоб саджанці посадити? (З ■ 2)


34. Сім подружок стали фати,
З паличок складать квадрати,
По квадратику зробили,
Паличок не полічили.
А ви їм допоможіть,
Скільки буде, полічіть. (4 ■ 7)


35. По п'ять пальців-молодців
Розмістились на руці.
Ну ж бо, діти, як узнаєм,
Скільки пальців всього маєм? (5 • 2)


36. Чотири хлопчики ішли,
По шість саджанців несли,
А за ними п'ять дівчаток
Несли саджанців десяток.
Підрахуйте, скільки всіх
Було саджанців у них. (6-4 + 10)


37. Віра килим вишивала,
Цілу ніченьку не спала.
На килимі десять кліток,
В кожній клітці — по сім квіток.
Станеш думати й гадати,
Як квітки порахувати. (7 ■10)


38. На дереві сім гнізд було,
По вісім птахів в них жило,
Не полохайте ви їх,
А порахуйте, скільки всіх. (8 ■ 7)


39. У гаю три зайчики сиділи,
З апетитом моркву їли,
Всіх по вісім, як один.
Скільки з'їли всіх морквин? (8 ■ 3)


40. У поході ми мандруєм
Самі їжу ми готуєм.
Вшістьох за декілька хвилин
По дев'ять чистим картоплин,
Зваримо суп із них.
Скільки буде в супі їх? (9 ■ 6)


41. Нуль кругленький, кожен знає,
Але хтось з вас відповість,
Скільки буде, якщо нуль цей
Ми помножимо на шість? (0 • 6)


42. Раз до себе на обід
Запросив сусідів кіт.
(Для бенкету привід був:
Кіт мишей десь роздобув.)
Довго ждать не довелося,
Двадцять п'ять котів зійшлося.
Кожен з'їв з них по три мишки,
Не лишилося ні трішки.
Хто міркує, скільки, діти,
Кіт зумів мишей зловити? (З • 25)


43. Вугілля я на воза взяв,
Кілограмів сто поклав,
їздив я чотири рази.
Скільки привіз, хто з вас скаже? (100-4)


44. Вісім яблук у корзині
Принесла мати дитині
1 сказала: «На, мій сину,
Четверту з'їж із них частину».
Хто тепер з вас відповість,
Скільки яблук хлопчик з'їсть? (8:4)


45. Заварила чайка чаю,
Запросила вісім чайок:
«Приходьте всі на чай!»
Скільки їх тут, відгадай! (1 + 8)


46. Три веселі киці
Грались на травиці.
Враз одна сховалась.
Скільки киць зосталось? (З — 1)


47. В свині двоє поросят,
Змерзли, аж тремтять.
Щоб їх відігріти,
Скільки валянків купити? (2 ■ 4)


48. Скачуть жабки: «Ква-ква-ква!
Ой, яка м'яка трава!»
Тут п'ять жабок, а там — дві.
Скільки разом їх в траві? (5 + 2)


49. Появилися у квочки
Три сини, чотири дочки.
Хоч чекала на курчат,
Вийшло., (семеро) качат.


50. Два півники на току,
Дві гусочки у садку,
Дві курки в лободі.
Скільки всіх? (2 + 2 + 2 + 2)


Задачі (1-2 класи)

1. В одному кошику 10 яблук, а в другому — наполовину менше. Чому дорівнює половина усіх яблук?
2. Сашко, Олесь, Михайлик грали в шашки. Кожний із них зіграв 2 партії. Скільки всього партій було зіграно?
3. Кришка парти має 4 кути. Один з них відрізали. Скільки кутів стало в кришки парти?
4. Надійка поставила 11 тарілок на стіл, із них перевернула 3 тарілки. Скільки тарілок на столі?
5. До Новорічного свята учні склеїли 9 червоних гірлянд і 5 зелених. Чого зробили більше — червоних чи зелених гірлянд?
6. У вазі стоять 5 гвоздик і 6 троянд. Чого у воді більше — троянд чи гвоздик?
7. Кришка парти має 4 кути. Один кут відрізали. Як його відрізати, щоб вийшов трикутник?
8. Накресліть два відрізка так, щоб один був довший, ніж другий, на 2 см, а разом вони б складали відрізок завдовжки 16 см.
9. Як за допомогою каструлі місткістю 7 л і банки місткістю 3 л налити в каструлю 5 л води?
10. Із селища до міста їхав автобус. Дорогою він зустрів 6 вантажних автомобілів і 3 легкових. Скільки всього машин їхало до міста?
11. Двох друзів звати Іванко і Петрик. їх прізвищ: Іваненко та Петренко. Іванко старший на 1 рік. Назвіть ім'я та прізвище кожного хлопчика.
12. Хлопчики ріжуть соснову колоду.
а) Вони зробили 20 надрізів. Скільки можна зробити полін?
б) Вийшло 20 полін. Скільки було зроблено розпилів?
13. На озері плавало 3 качки, мисливець вистрелив і вбив одну. Скільки качок залишилося на озері?
14. На столі стояло 5 кухлів із молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилося?
15. У трьох братів по одній сестрі. Скільки всього дітей у сім'ї?
16. У семи братів по одній сестрі. Скільки всього сестер?
17. Гуска має масу 3 кг. Якою буде її маса, якщо вона стане на одну ногу?
18. Якщо курка стоїть на одній нозі, то її маса — 2 кг. Якою буде маса курки, якщо вона буде стояти на двох ногах?
19. Йшли семеро братів, у кожного брата — по одній сестрі. Скільки йшло людей?
20. У кімнаті запалили три свічки. Потім одну із них загасили. Скільки свічок залишилося?
21. Скільки яблук на столі? Чотири лежало, одне упало, а одне розрізали.
22. Скільки вух у трьох мишенят?
23. У річці купались діти. Вони постійно пірнали у воду. їх неможливо було полічити. На березі були розкидані кеди — всього 12 штук. Скільки дітей купалось у річці?
24. Із-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки кішок у дворі?
25. Із дупла виглядали 8 хвостів білок. Скільки білок у дуплі?
26. Скільки лап у двох ведмежат?
27. Понад доріжкою одне за другим ростуть 10 дерев. Між ними стоять лавочки. Скільки всього лавок?
28. Стрічку розрізали в шести місцях. Скільки частин одержали?
29. Колоду розпиляли на 7 частин. Скільки разів пиляли колоду?
30. Троє чоловік чекали поїзда 3 години. Скільки часу чекав кожен?
31. Трійка коней пробігла 5 кг. По скільки кілометрів пробіг кожен кінь?
32. Одне яйце звариться за 5 хв. Скільки знадобиться часу, щоб зварити три яйця?
33. По небу летіли горобець, ластівка і джміль. Скільки всього птахів летіло?
34. У морі плавали 9 пароплавів. 2 пароплави пристали до берега. Скільки пароплавів у Морі?
35. Діти збирали осінній букет. У ньому було 5 кленових, 2 дубових, 4 березових і осиновий листки. Зі скількох різних дерев були листки?
36. В автобусі їхали 9 пасажирів. На і зупинці всі, крім 3 пасажирів, вийшли. Скільки пасажирів залишилося в автобусі?
37. Дві бригади сіяли горох. Перша бригада засіяла 4 грядки гороху,! а друга — стільки і ще півстільки. | Яка бригада стала переможцем? ;
38. Один ослик ніс 10 кг цукру, а другий ослик — 10 кг вати. У кого вантаж був важчий?
39. Миколка з'їв 4 сливи, а 6 — Настуся. Скільки слив з'їла їхня бабуся?
40. На галявині пасеться кілька кіз. У них 12 ніг. Скільки голів у цих кіз? Скільки рогів?
41. Три лелеки стали в ряд. Відстань між сусідніми лелеками — 6 м. Якою є відстань між крайніми?
42. Вовк і заєць — сусіди по дачі. Довжина спільної сторони дачі 24 м. Цю сторону Заєць загородив парканом, закопуючи через кожні 4 м стовп. Скільки всього знадобиться стовпів?
43. Три білочки збирали горіхи. Перша зібрала 6 горішків, друга — 5, а третя — лише один. Але білочки поділили всі горішки порівну. Скільки горіхів віддала третій білочці перша і скільки — друга?
44. На галявині гралися зайці, всього вони мають 18 вух. 4 зайці сховалися у нори. Скільки зайців залишилось на галявині?
45. На дубі три гілки, на кожній — по 5 яблук. Полічити врожай.
46. Настала довгоочікувана весна. Спочатку зацвіла одна яблуня, а потім — ще три сливи. Скільки дерев зацвіло?
47. У сітці 5 груш. Необхідно їх поділити між п'ятьма дівчатками (по одній), але так, щоб одна груша залишилася у сітці.
48. У трикутника відрізали три кути. Скільки кутів залишилося?
49. П'ять картоплин зварилися за 10 хв. За скільки хвилин зварилась одна картоплина?
50. Рибалка за 5 хв зловив 1 рибину. За який час він зловить 10 рибин?
51.Троє хлопчиків йшли дорогою і знайшли 3 гривні. Скільки знайшов би кожний із них, якби йшов один?
52. Скільки кроків зробить горобець за сім років?
53. Який посуд не можна наповнити?
54.3 якого посуду не можна нічого з'їсти?

Олімпіадні завдання (3-4 класи)


1. Як за допомогою каструлі місткістю 5 л та банки місткістю 3 л можна налити з крану у відро 4 л води?
Відповідь: за допомогою банки місткістю Злу каструлю наливаємо 5 л, і після цього у банці залишиться 1 л води, її виливаємо у відро. Далі у відро додаємо 3 л води.


2. Намалювати конверт, не відриваючи кінчик олівця від паперу і не проводячи один і той самий відрізок двічі.
Відповідь:

3. Батька одного громадянина звуть Микола Петрович, а син цього громадянина — Олексій Володимирович. Як звуть цього громадянина?
Відповідь: ім'я громадянина — Володимир Миколайович.


4. Лікар приписав Катрусі 3 пігулки і вказав, що приймати їх слід через 20 хв. На який час вистачить Катрусі пігулок?
Відповідь: на 40 хв.


5. Скільки всього чотирицифрових чисел можна скласти із цифр 0 та 1 ? Цифри можуть повторюватись. Перелічити ці числа.
Відповідь: 6 чотирицифрових чисел: І 1000,1001,1010,1100,1101, 1111.


6. Старший брат йде з дому до школи 30 хв, а молодший — 40 хв. Через скільки хвилин старший брат наздожене молодшого, якщо той вийшов на 5 хв раніше?
Відповідь: через 15 хв.


7. У коробці — сині, червоні та зелені олівці — 20 штук. Синіх олівців у 6 разів більше, ніж зелених. Червоних олівців менше, ніж синіх. Скільки червоних олівців у коробці?
Відповідь: 6 червоних олівців.


8. По вертикальному стовпу заввишки 6 м рухається равлик. За день він піднімається на 4 м, за ніч опускається на 3 м. Скільки днів йому
знадобиться, щоб дістатися вершини стовпа?
Відповідь: 3 дні.


9. Між деякими цифрами ряду 12 3 4 поставити математичні знаки та дужки так, щоб вийшло число 40.
Відповідь: 12-3 + 4 = 40.


10. Квадрат зі стороною завдовжки 1 м розрізали на квадрати зі стороною 1 см і вклали їх в один ряд у вигляді смуги завширшки 1 см.
Яку довжину має ця смуга?
Відповідь: довжина смуги 100 м.


11. Дерев'яний пофарбований куб з ребром 3 см розпиляли на кубічні сантиметри. Скільки серед них кубиків, які зафарбовані з трьох
боків?
Відповідь: 1 • 8.


12. Сашко був у таборі відпочинку з 15 липня до 7 серпня включно. Скільки днів Сашко у таборі, якщо у липні 31 день?
Відповідь: 24 дні.


13. По краях круглого торту зверху поставили кремом п'ять цяток на однаковій відстані одна від одної. Через усі пари цяток зробили розрізи. Скільки всього шматочків торта отримали?

Відповідь: 16 шматочків.
14. У родині троє дітей: двоє хлопчиків та дівчинка. їхні імена починаються з букв А, В, Г. Серед А та і В є початкова буква — ім'я одного хлопчика. З якої букви починається ім'я дівчинки?
Відповідь: ім'я дівчинки починається з букви В.


15. Сторона квадратного аркуша паперу дорівнює 8 см. Через середини і пар сусідніх сторін провели олівцем відрізки і по них зробили но-житіями надрізи. Якою є площа отриманого квадрата?
Відповідь: площа отриманого квадрата 32 см2.

16. Із чисел 21, 19,30, 25,3, 12,9, 15; 6,27 доберіть три такі числа, сума яких дорівнюватиме 50.
Відповідь: 19, 6, 25.


17. Із міста до села, відстань між якими становить 32 км, виїхав велосипедист зі швидкістю 12 км/год.;
Водночас із села до міста вийшов пішохід зі швидкістю 4 км/год. Хто ; з них буде далі від міста за 2 год?
Відповідь: за 2 год велосипедист і пішохід знаходитимуться від міста на \ однаковій відстані.


18. У скільки разів сходинки на 4-й поверх в школі довші за сходинки на 2-й поверх?
Відповідь: сходинки на 4-й поверх довші сходинок на 2-й поверх у три рази.


19. Скласти вираз на множення.
Х * *7 * * * * * * *
Відповідь: х124 97 "868 1116 12028


20. Скільки знадобиться цифрових знаків, щоб пронумерувати зошит, у якому 100 сторінок?
Відповідь: 192 цифрових знаки.

21. Використовуючи шість разів цифру 2, знаки дій та дужки, написати вираз, значення якого дорівнює 100.
Наприклад: (222 - 22): 2 = 100.


22. Капроновий шнур завдовжки ЗО м і розрізали на 3 частини. Причому одна з них на 1 м більша за іншу і на 1 м менша від третьої частини. Знайти довжину кожної частини.
Відповідь: 9 м, 10 м, 11 м.


23. Із 9 аркушів паперу деякі розрізали на 3 частини. Всього вийшло 15 аркушів. Скільки аркушів було розрізано?
Відповідь: розрізали 3 аркуші паперу.


24. Уздовж бігової доріжки рівномірно розставили стовпи. Старт був даний біля першого стовпа. Через 12 хв бігун був біля четвертого стовпа. Через скільки хвилин від початку старту бігун дістанеться сьомого стовпа? Швидкість бігуна є сталою.
Відповідь: через 24 хв.


25. Написати найменше десятизначне число, використовуючи різні цифри.
Відповідь: 1023456789.


26. Турист за 1 год долає 6 км. Скільки метрів він проходить за 1 хвилину?
Відповідь: за 1 хв турист проходить 100 м.


27. Зі шматка дроту зігнули квадрат зі стороною 6 см. Потім розігнули дріт та зігнули з нього рівносторонній трикутник. Чому дорівнює сторона трикутника?
Відповідь: сторона трикутника дорівнює 8 см.
28. Знайти суму двадцяти чисел: 1, 2,
З,... 18, 19, 20.
Відповідь: 210.


29. Як потрібно розташувати 8 сірників, щоб вони були межею прямокутника?
Відповідь:
• • • ?

• • • •

30. На яке число слід помножити 285 714, щоб отримати шестицифрове число, записане тими самими цифрами? Друга цифра числа -5.
Відповідь: 285 714 • 3 = 857 142.


31. Малюк може за 6 хв з'їсти 600 г варення. А Карлсон це варення може з'їсти вдвічі швидше. За який час вони з'їдять 600 г варення разом?
Відповідь: за 2 хв.


32. Скільки всього існує двозначних чисел?
Відповідь: всього існує 90 двозначних чисел.


33. У квадраті проведено два відрізки, які з'єднують його протилежні вершини. Скільки всього отримали трикутників?
Відповідь: 8 трикутників.


34. Сума трьох чисел дорівнює їхньому добутку. Числа ці різні й одноцифрові. Знайдіть ці числа.
Відповідь: 1, 2, 3.


35. Аркуш паперу зігнули навпіл. Отриманий аркуш паперу ще раз зігнули навпіл. Таке згинання виконали 6 разів. Розгорнувши аркуш, його розрізати за місцями згину. Скільки всього частинок вийшло?
Відповідь: 64 частинки.


36. Хлопчикові потрібно встигнути прийти до дзвоника у школу Ш із будинку Д. Якою дорогою він швидше дістанеться до школи:
ДБВГКМШ чи ДАНІ? На поворотах вулиці утворюються прямі кути.
Відповідь: час руху однаковий.


37. На яке число слід поділити 87 912, щоб отримати також п'ятизначне число, записане тими самими цифрами, але у зворотному порядку?
Відповідь: 87912:4 = 21 978.


38. Вік дідуся зазначений найменшим трицифровим числом, яке записане різними цифрами. Скільки років дідусеві?
Відповідь: дідусеві 102 роки.


39. У селі Простоквашино на лавці перед будинком сидять дядя Федір, кіт Матроскін, пес Шарик та листоноша Пєчкін. Якщо Шарик,
який сидить крайнім ліворуч, сяде і між Матроскіним і Федором, то дядя Федір буде крайнім ліворуч, сяде між Матроскіним і Федором,! то дядя Федір буде крайнім ліворуч. Хто де сидить?
Відповідь: зліва направо сидять Шарик, Федір, Матроскін, Пєчкін.


40. Накресліть 2 відрізки так, щоб один був довшим за інший на 2 см, а разом вони повинні дорівнювати 14 см.
Відповідь: довжина відрізків 6 та 8 см.


41. Скільки всього можна скласти чотирицифрових чисел, сума цифр яких дорівнює 3? Запишіть ці числа?
Відповідь: можна скласти 9 чисел: 1011, 1110, 1002, 1020, 1200, 2001, 2010, 2100, 3000.


42. Знайти Ата Б у виразі множення:
Б3-1А = А31.
Відповідь: А = 7, Б = 4.


43. Фігура складається з 12 рівних квадратів. Поділіть її на чотири рівні частини.
Відповідь:


44. Здогадайтеся, яку цифру замінено буквою А? 9А: 1А = А.
Відповідь: А = 6.


45. Шнур завдовжки 32 м складали навпіл і розрізали на місці згину доти, доки не отримали відрізки завдовжки 2 м. Скільки разів повторювали цю операцію?
Відповідь: 4 рази.


46. Один чоловік долає за годину 5 км. Яку відстань пройдуть 3 чоловіки за 2 год з тією самою швидкістю?
Відповідь: 10 км, кількість людей не має значення.


47. Мотоцикліст їхав 3 год зі швидкістю 60 км/год і проїхав 180 км.
Склади вирази на знаходження швидкості, часу, відстані.


48. У діжці було 27 л води. Спочатку в діжку додали третю частину від тієї кількості, що в ній була, а потім відлили третю частину від тієї кількості, що в ній стало. Як змінилась кількість води порівняно з початковою кількістю? Яка з поданих відповідей є правильною?
а) Збільшилася;
б) зменшилась;
в) не змінилась.


49. Дуб вбирає щодня 85 л води, осика — 462 л за тиждень, а береза — 840 л за 14днів. Скільки води вбирають ці дерева за 10 днів?


50. Є два пакети. Один вміщує 300 г цукрового піску, а другий — 650 г. Як за допомогою цих пакетів відсипати 1 кг цукру?


51. Антон написав на аркуші паперу число 86 і запропонував товаришеві: «Не виконуючи жодних записів, збільш це число на 12 і покажи мені відповідь».
Товариш миттю здогадався, як потрібно зробити. А ти здогадався?


52. За прикладом 5 • 6 = 80 склади приклад на множення і два приклади на ділення.


53. Залізницею потрібно перевезти 850 т вантажу. Яка найменша кількість вагонів вантажопідйомністю по 60 т кожний потрібна для цього?


54. Поміркуй, які з цих тверджень завжди правильні, а які завжди неправильні. Чому?
а) У двох тижнях 14 днів;
б) у місяці 30 днів;
в) лютий настає за січнем;
г) рік триває 365 днів;
д) дві доби мають 50 годин;
е) двоцифрове число менше від одноцифрового;
ж) сума завжди більша від одного
з додатків;
з) різниця більша, ніж від'ємник;
к) ділене дорівнює частці;
л) множник дорівнює добутку.


55. Велосипедист повинен був проїхати 24 км. Він проїхав 8 км. У скільки разів відстань, яку він проїхав, менша від тієї, яку залишилося йому проїхати? Яка це частина від усього шляху?


56. Бригада робітників одержала премію 1 000 грн. Із них 286 грн — за дострокове виконання роботи, 325 грн — за економію електроенергії, решту — за високу якість виготовлених виробів. Скільки гривень нараховано за високу якість виробів?


57. Крок дорослої людини дорівнює 75 см, а крок хлопчика — на 25 см коротший. Скільки кроків зробить хлопчик, щоб здолати відстань, яка становить 100 кроків дорослої людини?


58. Відстань від Кривого Рогу до Київа поїзд проїжджає за половину доби. Літак АН-2 пролітає цю відстань за 2 год. У скільки разів швидше долає цю відстань літак, ніж поїзд?


59. По озеру моторний човен за 1 год проплив 16 км, а по річці за 2 год — 28 км. Яка швидкість тієї річки, якщо мотор човна працював рівномірно?


60. У Московському Кремлі зберігаються старовинні гармата і дзвін. За розмірами їх назвали цар-дзвоном та цар-гарматою. їх загальна маса становить 240 т. Цар-дзвін у 5 разів важчий від цар-гармати. Яка маса цар-дзвона та цар-гармати окремо?


61. Відстань від поверхні Землі до її центра дорівнює близько 6 400 км. Товщина шару земної атмосфери становить 1/20 цієї відстані, а товщина твердої земної кори дорівнює 4/5 товщини атмосфери. Яка товщина твердої земної кори?


62. За день шпак пролітає відстань у 75 км, синиця — на 25 км більше, а стриж — у 10 разів більше, ніж синиця. Поштовий голуб може пролетіти за день половину відстані, яку пролітає стриж, а сокіл для полювання — втричі більшу відстань, ніж поштовий голуб.
Скільки кілометрів за день може пролетіти синиця, стриж, поштовий голуб і сокіл?

Олімпіадні завдання — II
2 клас


1. Запиши всі трицифрові числа, використовуючи тільки цифри 1 і 9.
2. Дві дівчинки мали по 70 к. У кожної було по 4 монети. У першої дівчинки були монети 25 к., 25 к., | 10 к.,10 к. Які монети були у другої дівчинки?
3. Використовуючи шість разів цифру 2, знаки дій та дужки, записати число 100.
4. Мама дата Яринці стільки п'ятаків, | скільки серед чисел від 3 до 48 та ких, що діляться на 3. Скільки грошей мама дала Яринці?
5. Хлопчик по прямій лінії забив у землю 6 кілочків. Відстань між сусідніми кілочками 6 м. Яка відстань між крайніми кілочками?
6. У багатоповерховому будинку від поверху до поверху 15 східців. Скільки східців слід пройти, щоб піднятися на третій поверх?
7. Для 2 коней і 12 корів видали 100 кг і сіна. Кожному коневі віддавали і 8 кг сіна. Скільки кілограмів сіна і видавали кожній корові?
8. Повний бідон із молоком важить 34 кг. Бідон, наповнений наполовину, важить 19 кг Скільки важить порожній бідон?
9. Заєць на 3 кг важчий, ніж кріль, І Два зайці важать стільки, скільки | 5 кролів. Скільки важить один заєць?
10. Два хлопчики купували однакові зошити. Разом вони заплатили 100 к., але перший із них заплатив на 20 к. • більше, ніж другий. Наскільки копійок купив зошитів перший хлопчик і на скільки — другий?
11.Побудувати прямокутник зі сторонами 9 см і 4 см. Розрізати його по ламаній лінії на такі дві частини, щоб можна було скласти квадрат.
12. Є бідони місткістю 5 і 8 л. Як із цистерни цими бідонами відлити 7 л молока?
13. Є два пакети, один вміщує 200 г цукрового піску, а інший — 350 г. Як за допомогою цих пакетів відсипати 500 г цукру


Олімпіадні завдання — II
З клас


1. Записати різними цифрами найбільше п'ятицифрове число, в якого сума цифр дорівнює 10.
2. У числі 59 241 закресли такі дві цифри, щоб число, утворене залишеними цифрами, було:
а) найбільшим;
б) найменшим.
3. В яких із даних рівнянь значення невідомого однакові?
600 -(х+ 20) = 200
(600-20)-х = 200
600-* +20 = 200
600-х-20 = 200
4. Понови цифри:
*2*
**5
111
5. Два хлопчики зі швидкістю 80 м/хв. вийшли назустріч одне одному. Відстань між ними була 960 м. З одним хлопчиком був собака,
який біг у 4 рази швидше, ніж ішов хлопчик. Собака бігав від одного хлопчика до другого, а потім назад. Скільки метрів пробіг собака, поки хлопчики йшли назустріч одне одному?
6. Швидкість течії річки 5 км/год. Катер пройшов за течією річки 180 км за 6 год, а потім — ту саму відстань у зворотному напрямі.
Скільки годин катер йшов проти течії?
7. Із ділянки площею 4 ар зібрали 3 400 кг буряків, з ділянки площею 5 ар — 4 800 кг і з ділянки площею 6 ар — 5 300 кг. Визначити середній врожай буряків з одного ар всієї засіяної площі.
8. За 6 год молодий робітник обробляє 192 деталі. Майстер за одну годину обробляє на 8 деталей більше, ніж молодий робітник. За скільки годин один майстер обробить 320 деталей?
9. Задача (з оповідання А. П. Чехова)
Купець придбав 138 аршинів чорного і синього сукна за 540 грн. Скільки аршинів того і другого сукна купив він, якщо синє сукно коштувало 5 грн за аршин, а чорне — 3 грн?
10.Брат у 3 рази старший за сестру, а сестра на 6 років молодша за брата. Скільки років кожному?
11. Фігура містить 12 рівних квадратів. Розріж її на 4 однакові частини.
12.Ставок має форму квадрата. Біля його вершин ростуть верби. Потрібно удвічі збільшити площу ставка, але так, щоб він також мав форму квадрата, і щоб верби не опинилися у воді.
13.Записати всі можливі трицифрові числа, які можна утворити з цифр 0, 1, 2,3, Повторювати цифри не можна.
14.Для зв'язку між кожними двома артилерійськими батареями виділили одного зв'язківця. Скільки потрібно зв'язківців, щоб забезпечити зв'язок між п'ятьма батареями?

Олімпіадні завдання — II
4 клас


Варіант 1
1. Записати всі чотирицифрові числа, які можна скласти із цифр 0 та 1.
2. Знайти А, Б — цифри, коли А- Б =10.
3. У токарному цеху виточують деталі з металевих заготовок. З однієї заготовки виходить одна деталь. Під час виточування відходять стружки, утворені під час виготовлення 6 деталей, із них можна виплавити одну заготовку. Скільки вийде деталей із 36 заготовок?
4. Карлсон з'їв 800 г меду за 8 хв, Війні-Пух з'їв утричі швидше за нього. За скільки хвилин вони можуть з'їсти цей мед разом?
5. Мама принесла яблука двом синам. Перший син узяв половину яблук і пішов на прогулянку.Тим часом прийшов другий син,
не знаючи, що перший уже одержав частину яблук, узяв половину решти. Після цього залишилося 4 яблука. Скільки яблук принесла мама?
6. Накреслити два відрізки так, щоб один був довший за другий на 2 см, а разом вони склали б відрізок завдовжки 14 см.
7. Є три хлопчики — Богдан, Олег і Денис, та одна дівчинка — Марічка. Скількома способами можна їх вишикувати в один ряд так,
щоб Марічка не була крайньою?


Варіант 2
1. Записати всі чотирицифрові числа, в яких сума цифр дорівнює 3.
2. У прикладі АА + АА = 1А8 однаковими буквами позначено однакові цифри. Які саме?
3. Дорослі та діти розчищали доріжку в саду. Дівчаток було 8, а хлопчиків — 12. Дітей було у 4 рази більше, ніж дорослих. Скільки всього людей розчищали доріжку?
4. Зі 100 г молока можна одержати 15 г вершків, а зі 100 г вершків — 30 г масла. Скільки масла можна одержати з 20 кг молока?
5. На подвір'ї були кролі і кури, всього вони мали 10 голів, а ніг — 32. Скільки було курей та скільки кролів?
6. Накреслити прямокутник, площа якого дорівнює 12 см2, а периметр — 26 см.
7. До змагань із шахів готувалося
5 учнів — А, Б, В, Г, Д. Але на районні змагання потрібно було відібрати команду з двох учасників. Скількома способами це можна було зробити? Записати всі можливі випадки буквами.


Варіант З
1. У числі 57 208 закреслити такі дві цифри, щоб число із цифр, що залишилися, було:
а) найбільшим;
б) найменшим.
2. На уроках Іра, Таня та Василько робили іграшки для малюків. Кожен малюк отримав по 3 іграшки. Найбільше іграшок зробила Іра—7,
найменше — Василько — 3. Скільки малюків отримали іграшки?
3.Мама старша за доньку в 3 рази, а донька молодша від мами на 24 роки. Скільки років кожній?
4. Вінні-Пуху подарували на день народження бочку з медом вагою 7 кг. Коли він з'їв половину меду, то бочка стала важити 4 кг. Скільки кілограмів меду було спочатку в бочці?
5.Накреслити прямокутник, який має площу 72 см2 і поділити його на 2 рівних квадрати.
6.У прикладі на додавання однаковими буквами позначено однакові цифри:
+ АБВГ
АБДГ
ВГДАГ
Відновити та записати приклад.

Мовна скарбничка


Творчі завдання (1-2 класи)


1. Утворити якнайбільше нових слів із букв слова магазин (низ, зима, газ, маг, гам); ведмідь (мед, мідь, дім, дід).
2. Додавши дзвінкий приголосний, утворити нові слова від таких слів: коса (косар), рука (рукав), буква (буквар), вір(звір), гра(грам), лин(млин).
3. Додавши глухий приголосний, утворити нові слова від таких слів: чума (чумак), коза (козак), буря (буряк), трава (страва), гра (грак), мак (смак), міх (сміх), лан (план), лід (плід), порт (спорт).
4. Чи однакова кількість звуків у словах ясно і рясно, ящик та лящик, мию і милю? Довести своє твердження.
5. Який звук може позначитися аж п'ятьма буквами? (Звук [й] може позначатися буквами я, ю, є, і, й.)
6. Чи є однакові звуки у парах слів: лось — ліс, джміль — джем, чашка — лящ, гай — як, їда — сій, лак — ляк, мій — їм? Якщо є, то які саме?
7. Яке буквосполучення (йо чи ьо) може стояти на початку слова або складу, а яке — ні? Чому?
8. Назвати слово, в якому один звук позначається трьома буквами. (Дзьоб- [дз'])
9. Назвати слова, які читаються однаково зліва направо і справа наліво. (Дід, біб, вів, око, піп, зараз...)
10. Назвати слова, в яких останній звук позначається двома буквами. (Сіль, день, пень...)
11. Назвати слова, в яких два останні звуки позначаються однією літерою. (Армія, подія, моя, ательє...)
12. Як написати слово робота п'ятьма літерами? Чотирма? (Праця, труд)
13. Змінивши один приголосний звук на інший, перетворити свійську тварину, яка відзначається впертістю, на птаха. (Осел — орел)
14. Що стоїть посеред Одеси? (Звук [е])
15. Чого немає у вола, а є в корови, кози, коня? (Звук [е])
16. Із назв яких двох букв можна приготувати смачну їжу? (Каша)
17. В якому слові — сорок голосних? (Сорока)
18. Що ми чуємо у кінці «перерви»? (Перерва — звук [а]) А на початку уроку? (Звук [у])
19. Яке слово складається із семи однакових букв? (Сім'я)
20. Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче? (Пече)
21. Чи можна кішку перетворити на мишку? (Можна, змінюючи щоразу один звук у наступному слові: кішка — кашка — шашка — шишка — мишка)
22. Чому звук [й] називають «хитрим» звуком? (Тому, що він ховається в літерах я, ю, є, Г)
23. Чого багато має болото,менше має озеро, ще менше — море, і зовсім не має річка? (Букви О)
24. Яке слово складається з двох нот? (Доля)
25. Які букви ображаються на те, що вони не пишуться на початку слова? (Ь та літера И, якою починається лише слово «ирій»)
26. Дібрати односкладові слова без жодного приголосного, (а, і, у...)
27. Які три частини мови мають спільний корінь? (Іменник, займенник, прийменник)
28. Назвати частини мови, які мають спільний суфікс. (Іменник, прикметник, займенник, числівник, прислівник, прийменник, сполучник)
29. Відгадати слова.
а) Корінь мій знаходиться в «ціні»,
Префікс дай від «оклику» мені,
Суфікс — від «лінійки» чи від «зірки»,
Разом — результати перевірки. (Оцінка)
б) Корінь — з «підкдадки»,
Префікс — з «обшивки»,
Суфікс — з «косинки»,
А все разом—для книжки. (Обкладинка)
в) Слово складається з двох частин:
перша частина — корінь слова учитися, друга — суфікс слова в'язень.
Ціле слово — синонім слова школяр. (Учень)
30. Чи однакові префікси у словах: надземний, надіслати, надувний, на- ] дати, надрізати, надірвати? (Префікс на-: надувний, надати; префікс, над: надземний, надрізати; префікс наді-: надіслати, надірвати)
31. Назвати два синоніми до слова «алфавіт». (Азбука, абетка)
32. Який синонім слова тепер не змінює свого значення, якщо його і прочитати справа наліво? (Зараз)
33. Які ключі до неба добираються (Журавлині)
34. Якою голкою не пошиєш сорочки? (Голкою ялинки, їжака)
35. До поданих загальних назв дібрати іменники — власні назви.
• Письменник... (М. Стельмах. Г. Тютюнник...)
• Місто... (Одеса, Київ, Львів...)
• Річка... (Серет, Дніпро, Прип'ять...)
• Країна... (Україна, Польща, Англія...)
• Журнал... («Малятко», «Барвінок». «Соняшник»...)
36. Які три займенники найчистіші? (Ви-ми-ти)
37. Я — спереду, я — ззаду, а посередині — назва породи коня. Разом буде назва країни. (Я-поні-я)
Категория: Дополнительные задания по математике | Добавил: Uragan (10.03.2013)
Просмотров: 202
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Краткая информация о вас
Привет: Гость


Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Друзья сайта
Наш банер

Банеры друзей сайта
Календарь праздников
Информер праздники сегодня

Zadavaka56.at.ua Сайт школы №56 г.Мариуполя Сделан в 2013 году при поддержке